Joyce1411.reismee.nl

De laatste dagen in Zambia en de terug vlucht

13 augustus: vandaag lekker uitgeslapen. Daarna even in de zon gezeten. En lekker gegeten. Morgen ga ik naar lubasi home om daar dagje te helpen en te kijken.


14 augustus: vandaag naar lubasi home gegaan. Daar heb ik voor het eerst Afrika gezien zoals wij het zien op tv. Het was zo indrukwekkend. Ik vond het echt heel zielig. Ze hadden echt heel weinig geen speelgoed versleten kleding. Zoals iedereen hier in Afrika zijn ook deze kinderen weer super vrolijk en als je vraagt of ze gelukkig zijn zeggen ze ja. Om 14:30 ben ik naar huis gegaan. Ze gingen een welkoms lied zingen echt super leuk. Daarna naar huis gegaan even geslapen. Ook vandaag de kadootjes aan het gastgezin gegeven omdat mijn gastmoeder morgen ochtend naar lusaka vertrekt om familie te bezoeken. Nu komt het afscheid toch wel heel dichtbij.


15 augustus: vandaag de laatste dag in Zambia. Aan de ene kant blij dat ik naar huis ga maar ook heel apart gevoel dat ik het hier achter laat omdat ik hier 5 weken geleefd en gewerkt heb en mensen heb ontmoet en mijn allereerste reis alleen naar mij droomland. Vandaag dus maar even extra genieten van Zambia. Vandaag voor het laatst Nshima gegeten. Daarna spullen ingepakt voor wat nog ingepakt moest worden. Daarna kwam Rebeccah nog even lang om gedag te zeggen en een kadootje gebracht. Ik ben echt heel moe dus vroeg gaan slapen.


16 augustus: vandaag is het dan zover de terug vlucht naar Nederland. Nu het zover is kan ik niet wachten dat ik me ouders weer zie. De vlucht van Livingstone naar Johannesburg ging prima alleen erg veel turbulentie. Daarna 5 uur gewacht op Johannesburg de tijd ging super snel voorbij. De vlucht van Johannesburg naar Frankfurt heeft vertraging van 50 min. Ik hoop dat ik dan nog genoeg tijd heb op Frankfurt omdat ik daar mijn boardingpas moet halen omdat ik niet kon inchecken. Het gaat heel lang duren denk ik deze vlucht. Ben wel echt super moe dus hoop dat ik kan slapen. Nu even een filmpje kijken boss baby haha en daarna eten en dan slapen. Ben echt helemaal kapot. Na het eten hadden we turbulentie de heen vlucht was ik niet meer bang maar nu is het weer terug. Ik wil gewoon zo graag naar huis en ik weet dat ik nog zolang hier zit. Het is ook bloedheet in het vliegtuig hoop dat het snel koud word. Het is zo raar om 5 weken geleden in Nederland te zijn geweest. Ook dat de 5 weken in Zambia waar ik zoveel beleefd en zolang naar uit heb gekeken voorbij zijn. Ik ben een prachtige ervaring rijker, heb geweldige mensen mogen ontmoeten en tijdelijk in een prachtig land mogen wonen. Nu is het bijna 10 uur en we hebben echt mega erge turbulentie na het innemen van een pil die nu zijn werk begint te doen ben ik rustiger. Ik weet dat ik er niet uit kan en dat ik hierin moet zitten om thuis te komen dat maakt me rustiger. Ik ben ook nog steeds heel erg moe al de vermoeidheid van de afgelopen 5 weken weinig slapen komt er nu uit denk ik. Het is nu 2:19 en ik ben echt klaar wakker maar nog steeds moe. Ik zit een beetje overin dat ik niet weet waar ik mijn bagage moet halen omdat ik mijn handbagage moest afgeven en ook omdat ik een boardingpas moet halen en daar heb ik precies 1 uur voor. De andere meiden zeiden dat Frankfurt echt mega vliegveld is. Net even gevraagd over mijn bagage. Ik moet het ophalen bij de band en dan opnieuw inchecken omdat ik nog geen boardingpas heb wat een gedoe. De laatste uren gingen zo voorbij want ik viel in slaan gelukkig. De laatste 1 uur en 30 minuten zijn in gegaan. Ik wil eigelijk niet eten want ik ben echt misselijk maar als ik niet eet dan heb ik straks hele erge honger en weer de kans dat ik nie lekker word. Dus toch maar even wat eten. Deze vlucht ging echt wel heel snel voorbij gelukkig. Daarna is het gelukkig gelukt op Frankfurt om op tijd weer bij de gate te zijn. Daarna de laatste vlucht naar Amsterdam duurde 1 uurtje. Daarna lang gewacht op mijn bagage en dan eindelijk me ouders weer zien. Heb ze zo gemist. Had Nederland gemist maar nu ik er weer ben is niks veranderd haha en wil ik stiekem wel weer terug naar Zambia. Heerlijk een douch genomen wat heb ik daar van genoten zeg. Daarna kwam me familie even super leuk en in de avond lekker uiteten geweest. Straks lekker slapen in mijn eigen bed. Dit was de laatste blog van mijn avontuur in Zambia ik hoop dat jullie een beetje mee hebben genoten van mijn reis in Zambia zoals ik genoten heb ga het heel erg missen maar ben weer een ervaring rijker.

Reacties

Reacties

Joke

Ik zal je verhalen missen, leuk dat we dit op deze manier een beetje met je mee konden beleven.

Joyce Van Rooijen

Jaa ik zal het ook erg missen maar helaas komt aan alles een eind :(

Travel Active

Hoi Joyce,

We bellen je heel snel even. Uiteraard zijn we ontzettend benieuwd naar al je verhalen!

Groeten van het Travel Active team. Tot snel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active