Joyce1411.reismee.nl

4 tot 12 augustus!

4 augustus: vandaag de laatste dag in de kliniek. We zijn alle collega's langs gegaan en foto's gemaakt. Ik ga het echt heel erg missen. Ook de spullen gegeven die ik gekocht had van de donaties. De medische spullen zijn heel erg duur hier daarom willen ze zo min mogelijk weggooien en gebruiken ze de hele dag dezelfde handschoenen. Ze waren super blij met de spullen! Daarna voor het laatst geluncht bij ons vaste lunch café kubu. Daarna lekker thuis in de zon gezeten met me zusjes. Ook de baby weer in de chitange gehad en voor het eerst ging die gewoon slapen haha. Zo schattig.


5 augustus: vandaag is de dag van de bruiloft super veel zin in. Vandaag weer Nshima gegeten als middag eten ik begin het echt heel lekker te vinden haha. Daarna even geslapen en daarna naar de bruiloft. We hadden 17:30 uur afgesproken Maarja wat is afspreken hier haha zoals gewoonlijk een Zambiaans half uur te laat. De bruiloft was super leuk heel anders dan in Nederland. Heel simpel maar iedereen had het naar zijn zin. Om 9 uur naar huis gegaan.


6 augustus: vandaag alleen maar in de zon gezeten want ik was deze 4 weken echt niet verkleurd na die 2 dagen zon is dat wel gelukt haha. Verder ging mijn familie naar de kerk maar ik ga niet meer mee. Dus ik ben lekker thuis gebleven. Verder niet zoveel gedaan.


7 augustus: vandaag is een vrije dag van de Zambianen dus ik ga niet naar het werk. Vandaag echt helemaal niks gedaan haha alleen even me spullen in koffer gedaan wat niet meer nodig is.


8 augustus: vandaag zou ik naar lubasi gaan maar je kan hier in Zambia geen afspraken maken dus was er vanmorgen niemand. Ik ga dus morgen met de taxi met Lucy een van mijn zusjes daarheen want ik wil het wel gezien hebben. Ook heb ik een nieuw fornuis gekocht voor mijn familie. Mijn Zambiaanse moeder bakt taarten en de oven en kookplaten waren kapot dus kon ze niet werken. Dus een nieuw fornuis gehaald en gelijk aangesloten. En voor de rest niks gedaan alleen de kamer opgeruimd.


9 augustus: vandaag naar lubasi gegaan alleen waren alle kinderen al weg. dus ga ik maandag de hele dag daarheen. Lubasi is een weeshuis ze zeggen dat het hier geen weeshuis is maar dat is het wel. Ook zeiden ze dat het heel ver fietsen was ongeveer 2 uur Haha ze kunnen overdrijven hier ik denk dat je het zelfs kan lopen als je zou willen. Daarna even naar de stad gegaan. Pizza's gekocht voor zondag dan geef ik ook de kadootjes aan het gezin. Ik ben dr nu wel een beetje klaar mee omdat iedereen blanke zien als geld dus je betaalt overal zoveel. Verder niet zoveel gedaan. Morgen me visum verlengen voor 4 dagen -.-


10 augustus:

Vandaag weer vroeg wakker geworden ik verlang zo extreem naar mijn eigen slaapkamer pff. Nog 5 dagen. Ook vandaag afwachten of ze me volgens afspraak gaan bellen voor het verlengen van het visum dat is hier altijd maar de vraag. Vandaag zou het zoals de hele week wel weer een dagje zijn waar ik niks ga doen haha.


11 augustus:

Vandaag moest ik mijn visum gaan verlengen. Omdat ik voor 4 dagen 235 euro moest betalen hadden we een ander plan. Ik zou naar Zimbabwe gaan om daar een visum te halen en dan gelijk weer terug door de grens stempel halen en door naar Zambia en daar hetzelfde. De kans was er dat ik hem dan niet kreeg maar het was te proberen omdat ik dan maar 80 euro hoefde te betalen. Ik wilde niet alleen want ik vond het toch best heel eng. Een taxi van dreamlivingstone ging mee. De eerste stop Zimbabwe daar kreeg ik gelijk het visum. Daarna weer terug naar Zambia daar werd het spannend of ik hem kreeg. Uiteindelijk na wat vragen ens had ik hem gekregen ik was echt blij haha. Daarna niet meer zoveel gedaan. Nu het steeds dichterbij komt dat ik naar huis ga kan ik eigelijk niet meer wachten om naar huis te gaan. Maar aan de ene kant weet ik dat ik het hier snel weer zal gaan missen.


12 augustus: vandaag echt niks gedaan. Ik heb even geholpen het huis schoon te maken en kleding gewassen. Morgen moet ik mee naar de kerk voor de laatste keer om doei te zeggen ik mag gelukkig na het dansen naar de baby klas om daar te helpen en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.

Reacties

Reacties

Ingrid

Wat is het toch snel gegaan. Mooie herinneringen die je altijd bij je zult dragen.
Hele fijne terugreis xx

Ilse

Leuk Joyce dat we het allemaal een beetje mee hebben beleefd ! Supergaaf wat je allemaal hebt meegemaakt en leuk om straks nog veel meer verhalen te horen en foto's te zien ! ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active