Joyce1411.reismee.nl

31 juli en 1,2 en 3 augustus

31 juli: vandaag naar de kliniek gegaan was heel weinig te doen. Dus we hebben op een bed gezeten en beetje baby's vast gehouden. Daarna werden we opgehaald door gift onze Zambiaanse vriend die Nederlands kan praten. We gingen Nshima maken echt super leuk. Daarna gingen we wijn drinken. Na de wijn kregen we shotjes. We waren aardig aangeschoten Hahah. Wat hebben we gelachen zeg. Donderdag gaan we weer terug en eten we daar avondeten. Morgen ga ik eindelijk de olifanten ride doen en de cheeta en lion walk. Zoveel zin in!!


1 augustus: vandaag 6 uur opgestaan om de cheeta, lion walk en de olifanten ride te gaan doen. Daarna opgehaald door me buurman die werkt bij de big 5. Eerst gingen we naar de olifanten zo leuk ik mocht als eerste mijn olifant heette mununa. Ik vroeg aan de man dat ik deze beesten best zielig vond dat we dit met ze deden omdat ze in het wild horen te zijn. Hij zei me dat deze beesten in het wild zijn geboren en verstoten zijn door hun ouders of ze zijn hun ouders kwijt geraakt toen ze klein waren. Dus als zei deze beesten niet hadden meegenomen waren deze beesten dood gegaan of dood gemaakt door stropers of opgegeten dus deze mensen doen eigelijk heel goed werk. Daarom zijn ze ook zo tam omdat ze gevoed met de hand en opgevoed door mensen.Ze leven het zelfde als in het wild ze kunnen gewoon prooien vangen en hun ding doen.Je kan ze aanraken maar het blijven wilde dieren die onvoorspelbaar zijn.Na de olifanten ride wat echt geweldig was gingen we naar de cheeta's om te kijken hoe hard ze kunnen rennen om een prooi te pakken wat een prachtige beesten en wat een prachtig vacht Omg. Daarna gingen we naar de leeuwen dit waren welpjes van 8 maanden. De leeuwin heette muna en leeuw heette mylo. Dit was echt zo gaaf ik vind leeuwen echt de meest mooie dieren dus ik was super blij dat ik ze nu kon aanraken ens. Daarna gingen we met ze lopen. Je kon de staarten beethouden zodat ze je konden leiden want hun moesten jou leiden niet jij hun. Ik vond het toch een beetje raar om die staart hele tijd beet te houden dus bleef ik gewoon achter lopen. Daarna gingen we naar de cheeta's de cheeta's heette Loulou en Lily. Nu mocht we de cheeta's aanraken hier kon je meer mee doen dan de leeuwen omdat de leeuwen nog steeds het echte jacht instinkt hebben. De cheeta's waren echt zo snel het leken net huiskatten haha ze spinde de hele tijd als je ze aaide. Ik heb de film gekocht waar ik opsta als ik dat met de beesten doe. Ik vond het echt geweldig vandaag had dit echt niet willen missen. Er zullen vast mensen zijn die het heel zielig vinden en dieren mishandeling maar ik heb het met mijn eigen ogen gezien en heb ook de foto's gezien waar de verzorgers bij de beesten zitten als ze misschien 2/3 weken oud zijn. Ze doen goed werk niet alles is wat het lijkt. Daarna ging ik naar de maramba market met een meisje uit Maleisië die ik daar ontmoet had super gezellig.


2augustus: ik krijg steeds minder zin om naar de kliniek te gaan. Gelukkig ga ik nog maar 2 dagen en dan ga ik voor 4 dagen naar lubasihome als alles doorgaat. Vandaag ben ik over 2 weken precies thuis. Ik wil aan de ene kant naar huis maar aan de andere kant is mijn avontuur hier voorbij en dat vind ik heel jammer. We gingen vandaag werken in de apotheek. Daarna gingen we naar de Victoria falls met anson een jongen uit Japan en elleke voor de 2e keer. We gingen naar de boiled pot dat is beneden aan de Victoria falls. Er waren allemaal apen een hele grote aap pakte elleke haar tas en pakte haar portemonnee eruit. We waren zo bang hij viel ons echt aan ik was aan schreeuwen want ik was zo bang. Dus we liepen weer naar beneden nadat de aap het geld los gelaten had. De portemonnee is nog steeds bij die aap haha. Toen kwam er weer een grote aap die viel ons van achter aan. Toen was ik dr klaar mee en ging ik met een man die er werkte weer terug naar boven. Pffff wat een gedoe. Het was wel echt hilarisch ik heb het gelukkig allemaal gefilmd met mijn go pro Hahahah. Daarna slapen want ik voel me echt niet heel fit! Ik krijg zulke droge ogen van dit zand ens hier.

2 augustus: vandaag voel ik me helemaal niet lekker dus ik blijf thuis van werk. Heb heel erg last van mijn nek en zoals gewoonlijk trekt dat door naar mijn hoofd. Dus vandaag een dagje in bed

Reacties

Reacties

Joke

Wat een belevenissen weer Joyce. Hoop dat je snel weet opknapt.

Patricia

Ondanks dat je nu niet lekker bent (beterschap!), weer een fantastische ervaring, joh. Geweldig! Ik ben jaloers... Lieve groet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active