Joyce1411.reismee.nl

De eerste dag in de kliniek en national park

14 juli+ 15 juli

Gister zijn we uiteten geweest in de taxi met 8 personen wat eigelijk voor 4 personen was hadden ze keihard Afrikaanse muziek op geweldig! ook uiteten kost hier weer niks een compleet menu met drinken kost jawel 3,50 en lekker dat het was!!! Vandaag ga ik voor het eerst werken in de kliniek kijk er echt naar uit! Het is zo apart gevoel om hier te zijn het voelt als thuis maar ook weer niet. In de avond is het zo koud ongeveer 10/12 graden terwijl het op de dag 32 is zn groot verschil. Vandaag eerste dag aan het werk in de kliniek eerst heb ik 1,5 uur gelopen voor ik er was. Er waren zoveel baby's mensen hebben uren gewacht met zn 50 mensen en niemand zeurde kan Nederland een voorbeeld aan nemen. Eerst heb ik bloeddrukken,temp en gewicht opgenomen en daarna ging ik naar de baby's. Daar heb ik de baby's gewogen en de moeders. Het was daar de kraamkliniek. Zo lief die kindjes hier ik wil ze allemaal meenemen. Ik weet in iedergeval dat het geld wat ik opgehaald heb een hele goede bestemming krijgt. Het werk is super leuk je hebt wel weinig middelen maar niemand heeft dr moeite mee. Je schrijft alles op een klein papiertje zoals bloeddruk,temp en gewicht dan gaan ze voor 3 uur weer in de rij om het in de computer te zetten. Daarna gaan ze naar de spreekkamer daarvoor wacht je weer 2 uur. Ook als iemand voor dringt vind iedereen dat prima alles is zo relaxt. Ook weer even naar de stad gegaan eerst kwamen we in de sloppenwijk van Zambia haha dat was niet de bedoeling daar even 2 dingen gekocht en weer in de taxi gegaan de taxi chauffeur had een liedje op en ik vond hem zo leuk dus kwamen we aan de praat ik vroeg of hij mavado kende een Afrikaanse rapper hij kon niet geloven dat ik mavado kende hij zei jullie luisteren daar toch niet na in Nederland. Ik had hem mijn spotify account laten zien hij kende ze bijna allemaal haha. Daarna nog naar 2 andere marktjes gegaan waar we traditionele kleding hebben gekocht ja alweer en nog wat andere souveniertjes voor thuis . Vandaag vroeg naar bed want we moeten morgen 6 uur opstaan voor het national park chobe in Botswana !!!! Vandaag naar Botswana gegaan naar national park chobe eerst een boottocht gemaakt daar krokodillen, nijlpaarden en olifanten gezien. De olifanten gingen de rivier oversteken wat heel

Bijzonder is haha als je dat kan zien. Ook Daarna nog met de auto door Namibië en Botswana daar heb ik heel veel olifanten gezien en giraffen helaas heb ik geen leeuwen en luipaarden gezien maar ik ga the lionwalk doen daar kan je olifanten eten geven, met leeuwen lopen en met cheeta's lopen . Wat is Afrika toch mooi. Nu ik hier ben voel ik me zo gelukkig ik had dit echt niet willen missen het land niet, de mensen niet en zelfs het eten niet want jeetje wat is dat eten toch lekker haha. Ik was bang dat ik niks zou lusten maar ik lus alles alleen nashima het Zambiaanse hoogtepunt maïsmeel met water heb jk nog niet op maar van de rest heb ik gehoord dat hier niet heel lekker is haha. Ik moest alleen over de gens van Botswana naar Zambia maar iedereen is hier zo vriendelijk en helpt je overal mee. Nu zit ik in de taxi naar de sunbrid gasthouse. Wat ongeveer 50 min duurt. Mijn Engels word ookal steeds beter gelukkig ik versta het nu helemaal want Zambianen zijn moeilijk te verstaan in het Engels haha. Ook het terug praten lukt nu ook prima. Het is zn prachtig land met zulke mooie mensen!! Alle mensen eten hier ook in de middag warm en in de avond weer soms zelfs in de ochtend. Vandaag had ik op chobe ja Menno Buffalo wings en ze waren beter dan in Nederland haha !! Ik heb sinds ik hier ben bijna elke dag kip gegeten in de middag en avond. Gister had ik bij het restaurant sandwich met kip met mosterdsaus, bacon, tomaat, sla en avocado het was zo heerlijk ik had ook een ice tea de ice tea hier is ze maken gewoon water en daar doen ze thee zakje in maar het was wel echt lekker haha. Iedereen groet elkaar ook en vragen hoe het met je gaat en hoe je heet dat is zo anders dan in Nederland. Ik zou zo graag iedereen het hier willen laten zien.

Reacties

Reacties

Job Haaksman

Die nigga's houden wel van kip haha. Veel plezier!

Ingrid

Ik miste je al; gisteren;)
Maar nu kunnen genieten van 2 dagen. Ziet er allemaal indrukwekkend uit. xxx

Esry

Oh zo vet veel fotos en filmpjes maken voor als je terug bent he!

Suzanne

Leuk Joyce, veel plezier nog

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active