Joyce1411.reismee.nl

Dag 2 naar de stad

13 juli vandaag wakker geworden in een heerlijk bed! Lig samen met een meisje op de kamer en we zijn tot onze verrassing er achter gekomen dat we ook samen in het gastgezin zullen verblijven. Het is nog even wennen aan hoe primitief we waren heel blij toen we 15 min warm water hadden uit de douche. Vandaag krijg ik van Kennedy tips en ga ik met iemand naar de stad. Als je foto's maakt van hoe het hier is beginnen die mensen te lachen waarschijnlijk denken ze echt waarom maak je foto's. De mensen zijn wel extreem gastvrij en vriendelijk. We moeten nog wel wennen aan het geld want 100 kwacha is 10 euro bij ons dus we hadden iemand een fooi gegeven van 7 kwacha 0,70 cent bij ons ze was ziels gelukkig bedankte ons allemaal nog keer. De taxi rit naar de stad kost ook maar 0,50 cent. Ook ga ik dit weekend naar Botswana de nacht safari doen super spannend. Net oriëntatie gehad over de regels en tradities in Zambia wat een verschil met Nederland. Rebeccah is super lief ze is een van de lokale mensen die alles regelt voor de vrijwilligers in Zambia. De familie waar ik bij kom en de buurt zit vooraan de weg dichtbij mijn werk. Ook de begroeting is anders je schud je hand dan vouw je je handen in elkaar en schud je nog een keer daarna geef je 2 knuffels eerst links en dan aan de rechter kant. Je moet ook iedereen groeten. Blanke worden in Zambia Muzungu's genoemd in de plaats waar ik ga wonen zal iedereen het al gehoord hebben en hebben ze al vaak gevraagd wanneer ik kom haha. Kleding die ik meegenomen had van thuis heb ik al wat gegeven aan Rebeccah gegeven ze was er super blij mee. Vandaag met een meisje uit Zambia naar de stad geweest en daar traditionele kleding gekocht. Ik heb waar je 10 min over doet 1,5 uur over gedaan omdat ik overal moest groeten en kijken. Naar de winkel gegaan en boodschappen gedaan voor 2 euro haha. Vandaag zou ik naar mijn gastgezin gaan maar Zoals het in Zambia gaat alles veranderd ineens dus ik ga morgen naar mijn kliniek. En blijf tot zondag in het sunbrid gast house en dan ga ik zaterdag op safari en zondag avond naar mijn gastgezin vandaag gaan we uiteten met het gasten huis.

Reacties

Reacties

Diana

Hi Joyce, wat super leuk om te lezen hoe het met je gaat!
Heel veel plezier! We zijn benieuwd naar de foto's??

Jaco en ilse

Super leuk om al die kleine details te horen. Heel veel plezier verder met je goede werk en kijken uit naar je volgende bericht/verslag!!

Joyce

Super dat jullie het leuk vinden de foto's lukken helaas niet alleen op Facebook dus je kan ze daar zien!

oma en opa

leuk dat we je kunnen volgen heel veel groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active